Themabijeenkomst

Services, de nieuwe cashcow voor uw business?

21 april 2020  

Mikrocentrum, De Run 1115, Veldhoven

Van 14.00 - 17.00

Deelname bedraagt: € 95,- excl. BTW Leden van Mikrocentrum High Tech Platform ontvangen 10% korting of zet uw voucher in voor gratis deelname.

Services, de nieuwe cashcow voor uw business?

Hoe kunt u met service terugkerende verdienmodellen genereren? Uw organisatie verkoopt een fysiek product. Dat doet u al jaren. Iedereen heeft de mond vol van meerwaarde leveren voor de klanten. Maar wat houdt dat eigenlijk in? Wat wil uw klant? Wat heeft hij nodig? Maar vooral ook, hoe kunt u aan deze vraag voldoen?

Uw klant wil geen product maar procesborging

Vaak zijn er meer aanbieders van het fysieke product. Uw klant kan dat bij wijze van spreken overal kopen. Hoe kunt u uw klant helpen zijn doelstellingen te behalen? Ken uw klant en zijn markt. Weet wat hem beweegt.

En stel nu dat u uw kennis inzet om het proces bij uw klant elke week 1% beter te maken door klantgerichte kennisproducten aan te bieden? Wat zou dat uw klant per jaar op kunnen leveren?

Veel bedrijven verwarren dienstverlening met klantvriendelijkheid.

Herkent u dit? U deelt uw kennis met uw (potentiële) klant maar vervolgens gaat hij in zee met een ander. Hoe kunt u uw kennis ter gelde maken zonder uw klanten af te stoten? Kortom, hoe kunnen kennis en diensten uw businessmodel versterken?

Dat ontdekt u op 21 april tijdens de themabijeenkomst: Meer recurring business met service.

Praktische informatie

Datum 21 april 2020 van 14.00 tot 17.00
Locatie Mikrocentrum, De Run 1115, Veldhoven
Parkeren Gratis
Deelnamekosten   

Deelname aan het event bedraagt €95. Leden van Mikrocentrum High Tech Platform ontvangen 10% korting of kunnen het event gratis bezoeken door een voucher in te zetten.

Prijs is inclusief Hand-out
Koffie, thee en frisdranken
Ontvangst
14:00-14:10
Welkom door Mikrocentrum
14:10-14:30
Opening door de dagvoorzitter

Profitable Services

Schets van het service landschap en de opzet van de dag

14:30-15:00
Praktijkcase: zo kan het zijn – voorbeeld verhaal waar alle ingrediënten inzitten
15:00-15:30
Interactieve sessie: De service-carrousel

Er zijn verschillende manieren om een goed service-verdienmodel op te zetten:

1. Maak van je kostenpost een winstmaker

    - Wat kost nu veel tijd en levert nauwelijks iets op? Worden je offertes vaak gezien als gratis advies?

2. Ontzorg je klanten 

    -Hoe gebruikt de klant je product? Wat is belangrijk voor hem en hoe kun jij daar invulling aan geven?

3. Wat koopt een klant nu eigenlijk?

    - Voor de klant is jouw product een middel om in een bepaalde behoefte te voorzien. Een klant heeft geen behoefte aan een auto, maar aan een middel om van A naar B te komen.

4. Maak gebruik van technologie

    - Hoe kan het toevoegen van technologie als sensoren, IoT etc meerwaarde creëren voor je klanten?

Vier experts nemen u mee in deze reis in een interactieve vraag-en-antwoord sessie. Aan het einde van deze sessie heeft u een beter beeld wat voor uw bedrijf/producten een mogelijk route zou kunnen zijn.

16:30-17:00
Wrap up: samenvatting wat er die dag allemaal besproken is en een pakket van aanbevelingen.
17:00-18:00
Afsluitende netwerkborrel in het Tech-café.

De themabijeenkomst Meer recurring business met service is bedoeld voor iedereen die wil onderzoeken hoe meer of een meer stabiele omzet gegenereerd kan worden door het inzetten van kennis en diensten. Welke businessmodellen zijn er? Welk model past bij uw organisatie?

Deelname fee  bezoekers:

Deelname aan de bijeenkomst bedraagt €95. Leden van Mikrocentrum High Tech Platform ontvangen 10% korting of kunnen de bijeenkomst gratis bezoeken door een voucher in te zetten.

Contact:

Mikrocentrum
Telefoon +31 (0)40 - 2969922
Karin Mous, k.mous@mikrocentrum.nl

Locatie:

Mikrocentrum Veldhoven
De Run 1115 
5503 LB Veldhoven

Route:

Klik hier om uw route te bepalen.