Welk servicemodel gebruikt u?

MARCEL VAN BEEK, BUSINESS DIRECTOR AT TENSING MOBILITY, 21 augustus 2015
Uptime Gained with lower cors of service with Diagnose before Dispatch

Met de komst van Internet of Things (IoT) zien we bij bedrijven met een traditionele Field Service organisatie een duidelijke verandering in het business model. Waar in het verleden er werd gewerkt volgens het "Dispatch, then Diagnose" model (DTD) zien we dat deze aangepast wordt naar het "Diagnose before Dispatch" model (DBD).

 

 

Door de komst van IoT en diverse sensoren toe te voegen op apparatuur wordt het steeds eenvoudiger om remote een analyse te doen, en soms zelfs al een oplossing door te voeren zonder dat men op locatie geweest hoeft zijn.

 

 

Door remote een duidelijke analyse te doen van een probleem kan een betere planning van de buitendienst worden gerealiseerd. Door een duidelijke analyse van het probleem kan door de planning de juiste man, met de juiste skills en het juiste gereedschap worden ingepland , zodat in het merendeel van de gevallen er altijd een First Time Fix ontstaat. Hiermee wordt de "First Time Fix" rate (FTF) bij serviceorganisaties aanzienlijk verhoogd.

 

De verschillen tussen beide modellen:

 

Traditional Dispatch then Diagnose Service ModelUptime Gained with lower cors of service with Diagnose before Dispatch 

 

Niet alleen een hogere FTF-rate zullen het gevolg zijn maar ook het aantal calls waarvoor een buitendienstmedewerker nodig is zal afnemen en de voorraad van spare-artikelen kan verder worden verminderd. Met de komst van IoT zal ook uw buitendienstorganisatie anders georganiseerd worden. Bent u al toe aan de volgende stap?

 


BRON: Tensing Mobility  

Deel uw nieuws!

Mikrocentrum publiceert over ontwikkelingen in de markt, eigen activiteiten, High Tech Platformleden en (event)relaties.

Is u iets opgevallen in het nieuws of wilt u uw visie delen in de vorm van een blog?

Tip de redactie!