Geregeld contact hebben met klanten zorgt ervoor dat u beter op de hoogte bent van wat er bij hen speelt. De bedrijfsinterne training Commerciële vaardigheden voor engineers zorgt ervoor dat engineers meer klantsignalen oppakken en leert hen daar handig op in te spelen. Hierdoor kan uw organisatie beter antwoord geven op de klantwensen en -behoeftes en commercieel meer bereiken.

  • Verhoog de commerciële kracht van uw organisatie
  • Begrijp de signalen van de klant beter
  • Speel beter in op de signalen van de klant
(Service) engineers en engineers die regelmatig klantcontacten hebben en commercieel sterker willen zijn en engineers die bij klanten gedetacheerd zijn of op projectbasis bij/met klanten werken
HBO
Indicatie duur: 1,5 dagbijeenkomst
Bewijs van deelname
Alleen bedrijfsintern beschikbaar
Deel deze pagina. Email  LinkedIn  Twitter

Over de training Commerciële vaardigheden voor engineers

Tijdens deze training staan onder andere de volgende commerciële vaardigheden centraal: 

  • Beter klantbehoeften en wensen herkennen
  • Goede vragen leren stellen (open en gesloten vragen)
  • Durven door te vragen en doorgronden (klanten echt begrijpen)
  • Beter inspelen op de signalen van de klant die de (service) engineer hoort en ziet. Met als doel van meer toegevoegde waarde zijn voor de klanten waar uw organisatie voor werkt.
  • Meer commerciële slagkracht
  • Klantsignalen en -behoeften (h)erkennen
  • Helderheid krijgen en goede vragen stellen
  • Structuur in vraagstelling om behoeften te achterhalen
  • Inleven in de problemen van de klant

Tijdens deze training van 1,5 dag gaan de deelnemers aan de slag met praktische situaties. Dat kan door een aantal cases te oefenen of het oefenen met uw concrete situatie(s) bij de klant waar u voor werkt. Hierbij worden onder andere rollenspellen gebruikt en groepsdiscussies.

Neem contact op voor meer informatie

Ontdek de mogelijkheden om deze bedrijfsinterne training te organiseren

Wanneer u meerdere medewerkers in uw bedrijf op wilt laten leiden, is het interessanter en voordeliger om een training bij u op locatie te organiseren. Een goede afstemming op uw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend is hierbij essentieel. Mikrocentrum is CEDEO-erkend en garandeert de beste kwaliteit.

Onze Programmamanager Opleidingen denkt graag met u mee!

Heeft u interesse in een bedrijfsintern traject? Onze Programmamanager Opleidingen Wilma Kuijpers komt graag vrijblijvend bij u op bezoek. 

Blogs en Nieuws