Leer helder en effectief te communiceren in een technische omgeving

Moeizame samenwerking tussen afdelingen, onbegrip bij collega’s, miscommunicatie met de klant: heldere en effectieve communicatie is geen vanzelfsprekendheid. Goed nieuws: succesvol communiceren is een kunst die je kunt leren! Sterker nog, jouw vaardigheden om anderen te overtuigen maken het verschil tussen succes en falen.

Bereik het gewenste resultaat

Met heldere, effectieve communicatie bereik je als technicus of engineer sneller het gewenste resultaat. Wees je daarbij wel bewust van de doelstellingen en mogelijkheden van zowel jouw organisatie als van jouw klanten.

Maak het verschil

In onze trainingen leer je de communicatietechnieken en inzichten die het meest effectief zijn in een technische omgeving. Zodat je tijdens een overleg jouw idee op de juiste manier weet over te brengen en dit gehoord en overgenomen wordt.  Of dat je met jouw technische kennis inspeelt op de  klantwensen zodat er nieuwe kansen ontstaan. En je bij uitdagende situaties aan het stuur blijft.

Tijdens onze open en bedrijfsinterne communicatietrainingen leer je hoe je in een technische omgeving het verschil maakt. We lichten er een aantal voor je uit.

Training Communicatie op de werkvloer

Komt jouw boodschap niet altijd over bij jouw collega’s of leidinggevenden? Tijdens de training Communicatie op de werkvloer oefen je allerlei gesprekken waardoor je beter voorbereid bent en gesprekken prettiger gaan verlopen. Je leert alles over de opbouw van een goed gesprek, zodat je jouw doel van het gesprek bereikt. Met gerichte oefeningen leer jij jouw mening en ideeën op een duidelijke manier te communiceren.

Lees hier meer over deze praktische training: Communicatie op de werkvloer

Training Communicatie voor engineers

Tijdens deze interactieve driedaagse training leer je als technische professional jouw gespreksvaardigheid en communicatie effectiever en succesvoller in te zetten.

Ben je voortdurend in gesprek op verschillende niveaus binnen een organisatie? Effectief communiceren is een vak apart en essentieel om het juiste resultaat te bereiken. 

Begrijpt de ander wat je zegt? Gaat de ander mee in jouw argumentatie? Met behulp van een professionele acteur verbeter je jouw communicatieve vaardigheden en leer je jouw doelen effectief, efficiënt en succesvol te bereiken. Je leert verschillende communicatiestijlen te herkennen en toe te passen. En je ontdekt hoe gedrag werkt en anderen meekrijgt.

Meer over de training vind je hier: Communicatie voor engineers

Leer feedback te geven

In deze training oefen je ook in het geven van goede feedback. We schreven daar een interessant blog over, inclusief een download van een handige infographic met tips voor het geven van feedback. Lees het hier: Hoe geef ik goede feedback (inclusief download stappenplan)

Service monteur als ambassadeur

Als (service-)engineer of monteur ben je het gezicht van jouw bedrijf in de relatie met de klant. Een klantgerichte houding is daarbij van onschatbare waarde. Je hebt namelijk een grote invloed op het imago van jouw bedrijf.

In de praktische en bedrijfsinterne training Service monteur als ambassadeur leer je hoe je met sterke verbale en non-verbale communicatie meer impact maakt. Met als resultaat: een professionelere samenwerking en verbetering van jouw resultaat. Na afloop ben je in staat om jouzelf en jouw bedrijf op een juiste manier te presenteren. Lees hier meer over de inhoud en trainingsvorm: Servicemonteur als ambassadeur.

Aan de slag!

Soepele samenwerking, teamspirit, tevreden klanten: het begint allemaal met heldere en effectieve communicatie. Volg een van onze praktische trainingen en maak het verschil in een technische omgeving.

Cursussen op het gebied van Communicatie