Over de training Het klantgesprek voor engineers

Deze training helpt u als engineer het klantvertrouwen en daarmee de continuïteit van de relatie te versterken. U leert bovendien:

  • De taal te spreken van (eind)beslissers
  • Gespreksinstrumenten om vertrouwen te vestigen
  • Onderhandelingstechnieken
  • De leiding te behouden in een gesprek
  • De interesse van uw gesprekspartner(s) te behouden
  • Tegenwicht te bieden aan prijsdruk
  • Te werken volgens diverse marketingprincipes

Tijdens deze gespreksvaardigheidstraining zijn eigen praktijksituaties het uitgangspunt. Met vertrouwen als uitgangspunt komen ook het onderhandelen en de conversie tot opdrachten aan de orde.

Over de training Het klantgesprek voor engineers

Deze training helpt u als engineer het klantvertrouwen en daarmee de continuïteit van de relatie te versterken. U leert bovendien:

  • De taal te spreken van (eind)beslissers
  • Gespreksinstrumenten om vertrouwen te vestigen
  • Onderhandelingstechnieken
  • De leiding te behouden in een gesprek
  • De interesse van uw gesprekspartner(s) te behouden
  • Tegenwicht te bieden aan prijsdruk
  • Te werken volgens diverse marketingprincipes

Tijdens deze gespreksvaardigheidstraining zijn eigen praktijksituaties het uitgangspunt. Met vertrouwen als uitgangspunt komen ook het onderhandelen en de conversie tot opdrachten aan de orde.

Programma

Voorbereiding op de training

Wij vragen u voor aanvang van de training een intakeformulier in te vullen. Via dit formulier krijgt de trainer een beter beeld van uw praktijksituatie en kan daardoor ook goed aansluiten op uw leerdoelen.

Dag 1: de basisvaardigheden

  • Bespreken van praktijkgevallen en individuele wensen
  • Het verschil maken met andere aanbieders
  • Contactkwaliteit
  • Omgaan met de beslisgroep (DMU)
  • Voorwaarden voor wederzijds vertrouwen
  • Gespreksinstrumenten voor het vestigen van vertrouwen
  • De leiding van het gesprek houden
  • Interesse krijgen
  • Oefeningen

Dag 2:  conversie in de praktijk

  • Evaluatie van toepassing in de praktijk
  • Het effectieve voorstel voor het bieden van hulp
  • De gevoelige snaar
  • Onderhandelen op basis van vertrouwen
  • Omgaan met prijsbezwaren
Sandra Bottcher Sandra Bottcher
Sandra Böttcher, Opleidingsmanager
+31 (0)6 53 66 91 76
s.bottcher@mikrocentrum.nl

Ontdek de mogelijkheden om deze training bedrijfsintern te organiseren

Wanneer u meerdere medewerkers in uw bedrijf op wilt laten leiden, is het interessant en voordelig om deze training bij u op locatie te organiseren. Een goede afstemming op uw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend is hierbij essentieel. Mikrocentrum is CEDEO-erkend en garandeert de beste kwaliteit.

Onze opleidingsmanager denkt graag met u mee!

Heeft u interesse in dit bedrijfsintern traject? Onze opleidingsmanager Sandra Böttcher komt graag vrijblijvend bij u op bezoek. 

Sandra Bottcher
Sandra Böttcher, Opleidingsmanager
+31 (0)6 53 66 91 76
s.bottcher@mikrocentrum.nl

Ontdek de mogelijkheden om deze training bedrijfsintern te organiseren

Wanneer u meerdere medewerkers in uw bedrijf op wilt laten leiden, is het interessant en voordelig om deze training bij u op locatie te organiseren. Een goede afstemming op uw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend is hierbij essentieel. Mikrocentrum is CEDEO-erkend en garandeert de beste kwaliteit.

Onze opleidingsmanager denkt graag met u mee!

Heeft u interesse in dit bedrijfsintern traject? Onze opleidingsmanager Sandra Böttcher komt graag vrijblijvend bij u op bezoek. 

Gerelateerde cursussen

Training Communicatie voor engineers - deel 1

27 oktober 2020 2 bijeenkomsten

Training Communicatie op de werkvloer

4 november 2020 3 bijeenkomsten

Training Persoonlijke effectiviteit voor engineers

19 november 2020 6 bijeenkomsten

Blogs en Nieuws