TrainingSubsidie

Klantgesprekken voeren voor engineers

De training Klantgesprekken voeren voor engineers draagt bij aan concurrentievoordeel. Na afloop van technische projecten blijft u beter in beeld als gesprekspartner om in de toekomst mee samen te werken. Concurrenten oefenen druk uit, vaak tegen een lagere prijs, dus het is zaak de relatie te verstevigen.

Een gemiddelde engineer krijgt bij de klant niet meer dan gemiddelde informatie. Maar iemand die het vertrouwen van zijn gesprekspartner kan winnen, wordt eerder ingewijd in voorheen verzwegen problematieken. U kunt daardoor uw positie als adviseur versterken.

Tijdens deze gespreksvaardigheidstraining worden uw eigen praktijksituaties als leidraad ingezet. Met ‘vertrouwen’ als uitgangspunt komt ook het onderhandelen en de conversie tot opdrachten aan de orde.

Wat leert u tijdens deze training?
  • u weet wat u moet doen om het klantvertrouwen en daarmee de continuïteit van de relatie te versterken;
  • u kunt tegenwicht bieden aan prijsdruk;
  • u heeft kennis genomen van allerlei marketingprincipes.
Voor wie is de training Klantgesprekken voeren voor engineers bedoeld?

Alle medewerkers die regelmatig contact hebben met de klant, waarbij niet alleen technisch inhoudelijke maar ook persoonsgerichte vaardigheden van groot belang zijn.

Niveau van de training

HBO of MBO met bedrijfservaring.

Duur

In overleg met u te bepalen.

Bewijs van deelname

Na afloop van de training ontvangt u een bewijs van deelname.

Klantvertrouwen duurzaam versterken

Voorbereiding

U ontvangt voor aanvang van de training een vragenlijst met betrekking tot uw eigen praktijksituatie. Op basis daarvan wordt de focus van de trainingsdagen gestalte gegeven.

Programma van de training Klantgesprekken voeren voor engineers

Dag 1

De basisvaardigheden

  • bespreken van praktijkgevallen en individuele wensen;
  • het verschil maken met andere aanbieders;
  • contactkwaliteit;
  • omgaan met de beslisgroep (DMU);
  • voorwaarden voor wederzijds vertrouwen;
  • gespreksinstrumenten voor het vestigen van vertrouwen;
  • de leiding van het gesprek houden;
  • interesse krijgen;
  • oefeningen.

Dag 2

Conversie in de praktijk

  • evaluatie van toepassing in de praktijk;
  • het effectieve voorstel voor het bieden van hulp;
  • de gevoelige snaar;
  • onderhandelen op basis van vertrouwen;
  • omgaan met prijsbezwaren.

 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden om deze cursus bedrijfsintern te organiseren?

Aanpak

We komen vrijblijvend bij u op bezoek, zodat we een goed beeld krijgen van uw organisatie, de doelgroep en uw doelstellingen.

Kwaliteit

Een goede afstemming op uw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend. Mikrocentrum is CEDEO-erkend.

Prijs

Het organiseren van een bedrijfsinterne cursus voor meerdere personen levert vaak een interessant prijsvoordeel op.

Resultaat

Uiteindelijk telt het resultaat. Onze persoonlijke en flexibele aanpak, de praktijkgerichte aanpak en bovenal onze ervaren en specialistische docenten dragen bij aan dit succes.

Neem voor meer informatie contact op met:
Wilma Kuijpers, w.kuijpers@mikrocentrum.nl of telefonisch via +31 (0) 40 296 99 33
Deze cursus wordt uitsluitend bedrijfsintern georganiseerd.