TrainingSubsidie

Service engineer als ambassadeur

Leer de taal van de klant spreken!

Uw rol als (service-)engineer of monteur in het relatiebeheer mag niet onderschat worden. U bent vaak het gezicht van het bedrijf. Het is van onschatbare waarde als u op klantgerichte wijze uw functie uitoefent. U heeft namelijk een grote invloed op het imago van uw bedrijf.

Deze ambassadeurstraining:

  • helpt u bij het verbeteren van de klantrelatie;
  • leert u de taal van de klant te spreken;
  • verbetert het rendement van uw service activiteiten.

Na afloop van de training Service engineer als ambassadeur bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren. U heeft geleerd hoe u meer impact kan maken. Dit vertaalt zich direct in een professionelere samenwerking en verbetering van uw resultaat.

Wat leert u tijdens deze training?

Na afloop van de training bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren. U heeft geleerd hoe u door het versterken van uw verbale en non-verbale communicatie meer impact kunt maken. Dit vertaalt zich direct in een verbetering van uw resultaat:

  • inzicht vergroten in de rol die de (service) engineer speelt binnen de marketingstrategie;
  • zich ervan bewust worden dat de (service) engineer een belangrijke schakel is in de klant-leverancierrelatie;
  • het kunnen verbeteren van het rendement van uw service-activiteiten.
Voor wie is de training Service engineer als ambassadeur bedoeld?

Service engineers en engineers die regelmatig klantcontacten hebben en zich hierin willen verdiepen, engineers die bij de klant gedetacheerd zijn.

Niveau van de training

Vanaf MBO.

Duur

2 dagbijeenkomsten van 9.00 tot 16.30 uur, 1x per week.

Bewijs van deelname

Na afloop van de training ontvangt u een bewijs van deelname.

 

Lesvorm

Tijdens deze training staat vooral de praktijk centraal. U werkt intensief aan uw non verbale en verbale presentatie. Verder wordt de rol van de technicus behandeld en de invloed van zijn handelen op het imago van uw bedrijf. Daar waar nodig wordt de theorie behandeld die u overigens meekrijgt in een overzichtelijke syllabus. De trainingsinhoud is onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

U ontvangt voorafgaande aan de training een intakeformulier. Hier kunt u aangeven wat uw specifieke leerdoelen zijn zodat de trainer hierop tijdens de training kan inspelen. 

Trainingsprogramma

Onder begeleiding van een ervaren communicatietrainer worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • hoe communiceer ik, wat is het effect van mijn gedrag en communicatie?
  • de verschillende communicatievormen (h)erkennen;
  • communiceren met overtuiging en passie: Elevator Pitch en Story Telling;
  • hoe stuur ik een gesprek? Een heldere strategie naar wederzijds commitment;
  • omgaan met verschillende klanttypen;
  • inleven in de problemen van de klant;
  • communicatie of commotie - omgaan met conflicten, weerstanden en tegenwerpingen;
  • onderhandelen en beïnvloeden tijdens gesprekken;
  • het creëren van een persoonlijk ontwikkelingsplan.

Tijdens de training gaat u aan de slag met praktische situaties door rollenspellen en oefeningen. Ook krijgt u een aantal testen die u meer inzicht bieden in de effecten van uw houding en gedrag.

 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden om deze cursus bedrijfsintern te organiseren?

Aanpak

We komen vrijblijvend bij u op bezoek, zodat we een goed beeld krijgen van uw organisatie, de doelgroep en uw doelstellingen.

Kwaliteit

Een goede afstemming op uw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend. Mikrocentrum is CEDEO-erkend.

Prijs

Het organiseren van een bedrijfsinterne cursus voor meerdere personen levert vaak een interessant prijsvoordeel op.

Resultaat

Uiteindelijk telt het resultaat. Onze persoonlijke en flexibele aanpak, de praktijkgerichte aanpak en bovenal onze ervaren en specialistische docenten dragen bij aan dit succes.

Neem voor meer informatie contact op met:
Wilma Kuijpers, w.kuijpers@mikrocentrum.nl of telefonisch via +31 (0) 40 296 99 33
Deze cursus wordt uitsluitend bedrijfsintern georganiseerd.

Mikrocentrum werkt met all-in-prijzen. Alle genoemde bedragen zijn exclusief B.T.W. en inclusief lesmateriaal en arrangementskosten.

Leden van het Mikrocentrum High Tech Platform ontvangen 10% korting op de cursusprijs.

Het dag arrangement bestaat uit onbeperkt koffie, thee, water en een uitgebreide lunch en fris na de middag.
Het middag-avond arrangement bestaat uit onbeperkt koffie, thee, water en een avondmaaltijd inclusief drankje.
Het avond arrangement bestaat uit onbeperkt koffie, thee en water.