Over de training Service engineer als ambassadeur

Na afloop van de training bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren. U heeft geleerd hoe u door het versterken van uw verbale en non-verbale communicatie meer impact kunt maken. Dit vertaalt zich direct in een professionelere samenwerking en verbetering van uw resultaat.

Lesvorm

Tijdens deze training staat vooral de praktijk centraal. U werkt intensief aan uw non-verbale en verbale presentatie. Verder wordt de rol van de technicus behandeld en de invloed van zijn handelen op het imago van uw bedrijf. Daar waar nodig wordt de theorie behandeld die u overigens meekrijgt in een overzichtelijke syllabus. De trainingsinhoud is onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

U ontvangt voorafgaande aan de training een intakeformulier. Hier kunt u aangeven wat uw specifieke leerdoelen zijn, zodat de trainer hierop tijdens de training kan inspelen. 

Over de training Service engineer als ambassadeur

Na afloop van de training bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren. U heeft geleerd hoe u door het versterken van uw verbale en non-verbale communicatie meer impact kunt maken. Dit vertaalt zich direct in een professionelere samenwerking en verbetering van uw resultaat.

Lesvorm

Tijdens deze training staat vooral de praktijk centraal. U werkt intensief aan uw non-verbale en verbale presentatie. Verder wordt de rol van de technicus behandeld en de invloed van zijn handelen op het imago van uw bedrijf. Daar waar nodig wordt de theorie behandeld die u overigens meekrijgt in een overzichtelijke syllabus. De trainingsinhoud is onmiddellijk toe te passen in de praktijk.

U ontvangt voorafgaande aan de training een intakeformulier. Hier kunt u aangeven wat uw specifieke leerdoelen zijn, zodat de trainer hierop tijdens de training kan inspelen. 

Programma

Onder begeleiding van een ervaren communicatietrainer worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Hoe communiceer ik, wat is het effect van mijn gedrag en communicatie?
  • De verschillende communicatievormen (h)erkennen
  • Communiceren met overtuiging en passie: Elevator Pitch en Story Telling
  • Hoe stuur ik een gesprek? Een heldere strategie naar wederzijds commitment
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Inleven in de problemen van de klant
  • Communicatie of commotie - omgaan met conflicten, weerstanden en tegenwerpingen
  • Onderhandelen en beïnvloeden tijdens gesprekken
  • Het creëren van een persoonlijk ontwikkelingsplan

Tijdens de training gaat u aan de slag met praktische situaties door rollenspellen en oefeningen. Ook krijgt u een aantal testen, die meer inzicht bieden in de effecten van uw houding en gedrag.

Uw trainer

Sandra Bottcher Sandra Bottcher
Sandra Böttcher, Opleidingsmanager
+31 (0)6 53 66 91 76
s.bottcher@mikrocentrum.nl

Ontdek de mogelijkheden om deze training bedrijfsintern te organiseren

Wanneer u meerdere medewerkers in uw bedrijf op wilt laten leiden, is het interessant en voordelig om deze training bij u op locatie te organiseren. Een goede afstemming op uw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend is hierbij essentieel. Mikrocentrum is CEDEO-erkend en garandeert de beste kwaliteit.

Onze opleidingsmanager denkt graag met u mee!

Heeft u interesse in dit bedrijfsintern traject? Onze opleidingsmanager Sandra Böttcher komt graag vrijblijvend bij u op bezoek. 

Sandra Bottcher
Sandra Böttcher, Opleidingsmanager
+31 (0)6 53 66 91 76
s.bottcher@mikrocentrum.nl

Ontdek de mogelijkheden om deze training bedrijfsintern te organiseren

Wanneer u meerdere medewerkers in uw bedrijf op wilt laten leiden, is het interessant en voordelig om deze training bij u op locatie te organiseren. Een goede afstemming op uw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend is hierbij essentieel. Mikrocentrum is CEDEO-erkend en garandeert de beste kwaliteit.

Onze opleidingsmanager denkt graag met u mee!

Heeft u interesse in dit bedrijfsintern traject? Onze opleidingsmanager Sandra Böttcher komt graag vrijblijvend bij u op bezoek. 

Gerelateerde cursussen

Training Communicatie op de werkvloer

4 november 2020 3 bijeenkomsten

Training Persoonlijke effectiviteit voor engineers

19 november 2020 6 bijeenkomsten

Blogs en Nieuws